Tuesday, June 4, 2013

"Vugge/seng med himling" MAL

"Vugge/seng med himling" MAL

Da har jeg satt sammen en mal på vugge/sengen med himling som jeg la ut tidligere i dag. Håper den kan brukes, skriv gjerne i kommentarfeltet om det er noe som er uforståelig så skal jeg hjelpe deg så godt jeg kan!

Hvis du skriver ut bilde nedenfor i A4 størrelse skal delene kuttes ut i den størrelsen som er tegnet av.



MAL på "vugge/seng med himling".
Laget av susannhalseth.blogspot.no
Bruk gjerne malen, men hyggelig om du linker til bloggen min om du gjør det!

Montering av kartong
Du har nå kuttet ut alle delene du trenger til "vugge/sengen".

*Start med å lime sammen 3 og 3 av D) (bena) slik at det blir tykke ben som holder vuggen oppe. Mens de tørker går du videre.

*Brett inn pregekantene på begge siden på del C) (siden på vuggen) slik at du kan motere A) og B) på hver sin ende som vist nedenfor.

* Kutt en tynn grillpinne i 11cm, 4,5cm og 3cm.
Monter den som vist nedenfor ved å lime de utenpå kartongen på del A).

*Sett så på del D) (Bena på vuggen) på utsiden.
*monter på en ny del A) og en ny del B) utenfor del D) (bena) igjen slik at du skjuler bena og vuggen blir stabil.

Du står nå med kroppen av kartong til "vugge/sengen"  som ser ca. slik ut:

Montering av mønsterark:

*Nå følger du side 1 igjen, kutt ut mønsterark i akkurat samme deler som kartong, bortsett fra at du skjærer vekk brettekanten på 0,5cm på hver side av C). Og kun tar 4 deler av D) hvis du ønsker å dekke til bena med mønster.



Montering av Himling og uro.

*Ønsker du og ha en uro eller annet ligneden hengende ned bør du lime på dette nå. Jeg har brukt en sirkel med 6 hull i som jeg har tredd tråd og hengt hjerte-charms i.
*Kutt ut en "blondegardin" eller lignende på 15cm x 22cm. snurp den sammen med noen sting på midten slik at den kun blir 4.5cm bred slik som lengden på stangen som går ut over vuggen er.
*Ønsker du og ha blondekant på "himlingen" slik som jeg har gjort limer eller syr du den fast nå, samtidig som du syr eller limer fra toppen der du har snurpet igjen og ned til bunn av gardinen slik at den blir tett bak hodegavlen.
* Lim så partiet du har sydd sammen til 4.5cm fast på pinnen som henger over vuggen.  Og du skal ha en ferdig "vugge/seng med himling" nå er det bare å pynte etter eget ønske :)

Fint med en tilbakemelding på malen, så si gjerne ifra om det er noe du ikke skjønner så skal jeg hjelpe deg så godt jeg kan. Ble satt sammen litt på impulsiven så mulig jeg må forandre noe på den!


Lykke til, hilsen Susanne :)





Her er noen bilder av vugga jeg laget: